• Gratis op maat gezaagd
  • Vanaf 3 werkdagen, vanaf 9,95 en gratis > 1.000,-

Veelgestelde vragen

Inhoudsopgave

Ons assortiment

Houtsoorten
Hebben jullie ook gefineerd plaatmateriaal?

Dat hebben we zeker! Echter wordt dit niet verkocht als los plaatmateriaal. Je kan voor gefineerd hout kiezen bij het samenstellen van een maatwerk vakkenkast. Bekijk onze maatwerk vakkenkasten!

Hebben jullie ook meubelpanelen?

Dat hebben we zeker! Geef in de categoriepagina aan dat je op zoek bent naar meubelpanelen Dit doe je gemakkelijk door onderstaande stappen te volgen:

  1. Ga naar de categorie pagina meubelpanelen, timmerpaneel en werkbladen

  2. Klik het filter 'Type' open

  3. Selecteer 'Meubelpanelen'

Hoe bestel ik plaatmateriaal met een nerf?

Bij diverse plaatmaterialen is er een houtnerf te zien. De tekening van de houtnerf loopt altijd in de lengterichting. Bij het zagen van de plaat houden wij aan dat de lengtemaat ook de lengterichting van de houtnerf is. Let dus goed op bij het invullen van de maten, zodat de vlammen van de houtnerf allemaal in de juiste richting doorlopen!

Start met het bestellen

Hoe kan ik het gewicht van een plaat berekenen?

Het gewicht van het hout en plaatmateriaal per m2 staat aangegeven in de productspecificaties. Bekijk hier alle hout en plaatmaterialen en bereken snel het gewicht van jouw plaat!

Ik zoek plaatmateriaal van een bepaald merk, kan ik dat ook bij jullie krijgen?

We leveren hoge kwaliteit hout en plaatmateriaal. Wanneer wij plaatmateriaal van een specifiek merk leveren, staat dit aangegeven in de producteigenschappen. Staat het merk waar je naar op zoek bent er niet tussen? Stuur je verzoek via ons contactformulier. Hoe meer verzoeken voor een bepaald merk, hoe groter de kans dat dit merk in de webshop verschijnt. Bekijk ons assortiment hout en plaatmateriaal.

Vormen en mogelijkheden
Hoe bestel ik hout of plaatmateriaal in een specifieke vorm?

Dit is heel eenvoudig! Tijdens het bestellen wordt gevraagd in welke vorm je het plaatmateriaal nodig hebt. Klik de juiste vorm aan en vul daarna de bijbehorende afmetingen in. Ga direct naar ons assortiment.

Ik wil hele platen bestellen, kan dat?

Dit is afhankelijk of we het maximale plaatformaat kunnen verzenden. Bekijk onze bezorg sectie voor de maximale te verzenden formaten.

Kan ik balken en latten in laten korten?

Het is niet mogelijk om balken en latten in een specifieke maat te laten inkorten. Balken en latten kan je enkel in vaste lengtes bestellen. Geef de gewenste (standaard) lengte aan in de product configurator. Naar het assortiment balken en latten.

Tip! Kort je balken of latten gemakkelijk zelf in met een handzaag. Bestel deze hier.

Kan ik balken en latten in verstek laten zagen?

Het is niet mogelijk om balken en latten te laten afwerken. Bestel eenvoudig balken en latten!

Kan ik balken en latten op maat laten zagen?

Je kunt balken en latten enkel in vaste lengtes bestellen. Bestel eventueel een handzaag mee om deze zelf op maat aan te passen naar jouw project! Bestel eenvoudig balken en latten.

Beschikbare afwerkingen
Hoe bestel ik hout of plaatmateriaal met een afwerking?

Dat doe je bij het product zelf. Wanneer je de afmetingen hebt ingevoerd kun je heel eenvoudig in de stap ‘afwerkingen’ per zijde aangeven welke afwerking je wilt. Zelfs combinaties zijn mogelijk! Bestel eenvoudig jouw gewenste hout of plaatmateriaal. Loop je vast? Bekijk hier hoe je stap voor stap een op maat gezaagd item toegevoegd aan je winkelwagen.

Ik zoek een afwijkende afwerking, kan ik die ook bestellen?

We realiseren enkel de afwerkingen die we aanbieden op onze webshop. Wel horen we graag naar welke afwerking je op zoek bent via ons contactformulier. We zijn volop in ontwikkeling en bij veel vraag naar een bepaalde optie gaan we de mogelijkheid onderzoeken om deze toe te voegen. 

Bekijk alle afwerkingen die mogelijk zijn!

Kan ik de randen van hout of plaatmateriaal in verstek laten zagen?

Om verstek toe te passen op een rechthoek moet één zijde minimaal 5,0 cm en één zijde minimaal 20,0 cm zijn. Bestel eenvoudig jouw gewenste hout of plaatmateriaal!

Kan ik de randen van hout of plaatmateriaal laten afronden?

Afronden is mogelijk bij hout en plaatmateriaal vanaf 6 mm dikte. Om een afronding toe te passen moet één zijde minimaal 5,0 cm en één zijde minimaal 20,0 cm zijn. Klik hier om door te gaan naar ons assortiment hout en plaatmateriaal.

Kan ik de randen van hout of plaatmateriaal laten afschuinen?

Afschuinen is mogelijk bij hout en plaatmateriaal vanaf 4 mm dikte. Om afschuinen toe te kunnen passen moet één zijde minimaal 5,0 cm en één zijde minimaal 20,0 cm zijn. Bestel eenvoudig jouw gewenste hout of plaatmateriaal!

Samples
Betaal ik verzendkosten voor een sample?

Er worden geen verzendkosten in rekening gebracht wanneer je één of meerdere samples besteld. Bestel hier je sample!

Hoe bestel ik een sample van een meubel?
Hoe bestel ik een sample van een meubel?

Op elke meubel pagina staat een blok 'Sample bestellen' zoals hiernaast weergegeven. Selecteer de gewenste houtsoort en klik op 'Bestel een sample'. Op deze manier voeg je makkelijk en snel het gewenst sample toe aan je winkelwagen. Bekijk hier onze maatwerk meubel pagina en bestel direct een sample.

Bekijk hier alle maatwerk meubels

Hoe bestel ik een sample van hout of plaatmateriaal?
Hoe bestel ik een sample van hout of plaatmateriaal?

Je bestelt een sample heel eenvoudig door bij de houtsoort zelf op de pagina, bovenaan het bestelproces, te klikken op ‘bestel een sample’.

Bekijk hier alle hout en plaatmaterialen

Hoeveel kost een sample?

De prijs voor een sample is 2,50 euro en de verzendkosten zijn gratis. Snel een sample bestellen? Ga hier naar ons assortiment hout en plaatmateriaal!

Ik wil een ander formaat sample, kan dat?

Het is niet mogelijk om een sample in een specifiek formaat te bestellen. Uiteraard is het wel mogelijk om een klein stukje plaatmateriaal in de gewenste afmetingen te bestellen, echter zijn hier extra kosten aan verbonden. Bekijk ons assortiment hout en plaatmateriaal.

Minimale stukprijs
Kan ik korting krijgen wanneer ik veel dezelfde stuks bestel?

Wanneer je meerdere stuks van dezelfde grootte besteld, kunnen wij hier een staffelkorting op toepassen. We bieden een staffelkorting aan vanaf 10 dezelfde items. Neem contact met ons op via ons contactformulier voor meer informatie.

Waarom is de minimale stukprijs hoger dan 3,50?

Dit kan één van onderstaande redenen hebben:

  • Voor enkele speciale hout en plaatmaterialen rekenen we een minimale stukprijs van 10,- of 20,-. 
  • De totale waarde van je bestelling blijft onder de 25,- waardoor er een verwerkingsbijdrage in rekening wordt gebracht. 
  • Bij express leveringen wordt de minimale stukprijs verhoogd met de ‘express’ toeslag. 

Bestel hier eenvoudig hout of plaatmateriaal!

Wat is de minimale prijs per stuk?

De minimale stukprijs is € 3,500, € 10,- of € 20,- afhankelijk van het soort materiaal dat je hebt geselecteerd. Klik hier om je winkelwagen te vullen.

Wat is het minimale afname bedrag?

Het minimale afname bedrag is 25,-. Wanneer de totale waarde van je bestelling onder de 25,- blijft wordt er een verwerkingsbijdrage in rekening gebracht. Zodra de waarde van je bestelling boven de 25,- komt, vervalt de verwerkingsbijdrage.

Voeg extra plaatmateriaal aan mijn winkelwagen toe.

Minimale en maximale afmetingen
Ik kan het maximale formaat niet invoeren, hoe kan dat?

Naast de maximale plaatafmetingen zijn er ook maximale transport formaten waar rekening mee wordt gehouden. Tijdens het invoeren van de afmetingen in de product configurator wordt de maximale plaatafmetingen automatisch berekend op basis van de ingevoerde afmetingen. De maximale afmetingen in de product configurator zijn een combinatie van maximale plaatafmetingen en transport formaten.

Wat zijn de maximale plaat afmetingen die besteld kunnen worden?

De maximale plaat afmetingen zijn afhankelijk van het gekozen materiaal en de te verzenden afmetingen. De maximale plaatafmeting kan je filteren via de hout en plaatmateriaal categoriepagina, of staan per product in de product configurator aangegeven. De maximale te verzenden afmetingen vind je hier.

Wat zijn de minimale plaat afmetingen die besteld kunnen worden?

De minimale afmeting is 5,0 x 5,0 cm zonder afwerkingen. Voor vormen met afwerking geldt een minimum afmeting van 20,0 x 5,0 cm. Bestel je een speciale vorm (alles behalve rechthoek en vierkant) dan hanteren we een minimum formaat van 35,0 x 35,0 cm. Bestel hier eenvoudig hout of plaatmateriaal!

Product of optie niet beschikbaar
Het product dat ik wil bestellen is niet beschikbaar, wat kan ik doen?

Dat kan meerdere redenen hebben:

  • Is het product tijdelijk niet beschikbaar?
    Dan kan je dat product tijdelijk niet bestellen. We doen ons best continuïteit te bieden in ons assortiment, maar soms lukt dit niet. Je kan dan bij het product aangeven of je op de hoogte gehouden wilt worden wanneer het product weer beschikbaar is. We sturen je een update per mail zodra het product weer beschikbaar is.

  • Het product is helemaal niet meer beschikbaar
    Dat betekend dat we niet langer de continuïteit van het product kunnen waarborgen en dit uit hebben moeten zetten. Het product is niet langer beschikbaar.
Ik ben op zoek naar een product welke niet in jullie assortiment staat, wat kan ik doen?

Producten buiten ons assortiment kunnen we helaas niet leveren of op maat zagen. Wel horen we graag over welk product het gaat via ons contactformulier. We zijn volop in ontwikkeling en bij veel vraag naar een bepaald product gaan we de mogelijkheid onderzoeken om deze toe te voegen.

Ik wil een balk of lat met een andere kopmaat, kan dat?

Helaas is dat niet mogelijk. We bieden enkel het assortiment aan dat we online hebben staan. Bekijk hier de balken en latten!

Ik wil een groter formaat bestellen, kan dat?

De maximale afmeting wordt aangegeven in de product configurator. De maximale afmetingen in de product configurator zijn een combinatie van maximale plaatafmetingen en transport formaten. Bekijk ons hout en plaatmateriaal overzicht.

Ik wil maar één balk of lat bestellen, kan dat?

De minimale afname voor balken en latten is 2 stuks. Bestel hier eenvoudig balken en latten!

Kwaliteit en certificeringen
Wat betekent MR of WBR?

MR | Verlijming geschikt voor binnenshuis - oude aanduiding

Mr staat voor 'Moist-Resistent'. Gek genoeg zet deze naam je een beetje op het verkeerde spoor. Een plaat met MR verlijming is namelijk een interieur verlijming en daardoor uitsluitend te gebruiken in droge ruimtes, waardoor het niet vochtwerend te noemen is.

 

WBP | Verlijming geschikt voor buitenshuis - oude aanduiding

WBP staat voor 'Water Boil Proof' en geeft aan dat de verlijming geschikt is voor exterieur toepassingen. Let wel altijd goed op de houtsoort, want sommige houtsoorten zijn niet waterbestendig, ondanks dat er watervaste lijm is gebruikt. Waar bij MDF de houtvezels zo klein zijn dat de verlijming bepaalt hoe watervast de plaat is, wordt bij multiplex gebruik gemaakt van dunne platen hout die kruislings op elkaar worden verlijmd. Hierdoor is de houtsoort ook medebepalend voor de watervastheid van een plaat. Een voorbeeld is berken multiplex. Dit materiaal is standaard watervast verlijmd, maar zonder bescherming niet geschikt voor buiten. Okoumé multiplex is daarentegen een tropische hardhoutsoort die ook watervast is verlijmd, maar wel geschikt is voor buiten. De houtsoort is veel sterker en beter bestand is tegen de weersinvloeden.

 

Tegenwoordig wordt de verlijming van multiplex als volgt aangegeven:

EN 314-2 | Klasse aanduiding (vochtige) ruimtes

Deze norm is ook een aanduiding voor de verlijming van plaatmateriaal en maakt onderscheid tussen 3 klassen:

EN 314-2 | Klasse 1: geschikt voor interieur toepassingen in droge ruimtes

EN 314-2 | Klasse 2: geschikt voor interieur toepassingen in vochtige ruimtes en/of beschut/beschermd buiten

EN 314-2 | Klasse 3: geschikt voor (onbeschermde) buitentoepassingen

Wat betekent zichtkwaliteit?

De kwaliteit van multiplex en massief hout wordt aangeduid met lettercombinaties. Er is een letteraanduiding voor de zichtzijde en een voor de achterzijde. Het gaat hier over de kwaliteit van het dekfineer, de kwaliteit van bijvoorbeeld de verlijming wordt anders aangeduid. B/BB is een voorbeeld van een veel voorkomende kwaliteit, die gebruikt kan worden voor decoratieve toepassingen. Hierin betekent de eerste letter (in dit geval B) de kwaliteit van de zichtzijde en de tweede letter (in dit geval BB) de kwaliteit van de achterzijde.

 

Kwaliteitsaanduiding multiplex en massief plaatmateriaal

A

A-kwaliteit fineren zijn uitgesorteerd en foutvrij.

Verkleuringen, wormgaatjes en reparaties zijn niet toegestaan. Er zijn geen zichtbare naden. De A-kwaliteit is de mooiste en duurste kwaliteit fineer en wordt vaak gebruikt voor decoratieve toepassingen.

 

B

Kleine onzuiverheden en reparaties toegestaan.

Bij B-kwaliteit fineren kunnen kleine onzuiverheden hebben. Ook lichte verkleuringen en kleine reparaties zijn toegestaan.

 

S

Kleine onzuiverheden, reparaties en kleurverschillen zijn toegestaan.

De S-kwaliteit ligt tussen de B- en BB-kwaliteit in. Hierbij is miskleur toegestaan.

 

BB

Reparaties door middel van proppen zijn toegestaan.

Bij BB-kwaliteit fineren zijn proppen toegestaan. Dat zijn kleine uitsneden uit het fineer die vervangen zijn door een foutloos stukje fineer. Proppen is dus een manier om gebreken te repareren. Ook zijn kleine scheurtjes in het fineer (met name bij de randen) toegestaan.

 

C+ of CP

Gebreken zijn geplamuurd en uitgevallen kwasten (knoesten) zijn toegestaan.

C+ of CP-kwaliteit geeft aan dat er meer gebreken in het fineer zijn toegestaan. Vaak zijn deze dicht geplamuurd met een vulmiddel, in plaats van gepropt. Scheurtjes zijn toegestaan en ook kleine uitgevallen kwasten (knoesten) zijn toegestaan. Deze zichtkwaliteit wordt vaak gebruikt voor het beplakken met een HPL laag.

 

C- of CC

Fouten zijn toegestaan, gebreken worden niet hersteld.

C- of CC-kwaliteit fineren zijn niet meer geschikt voor decoratieve toepassingen vanwege de toegestane gebreken. Constructief is dit nog steeds een goede plaat en deze wordt daarom vaak gebruikt als constructieplaat of verpakkingsmateriaal.

 

Kwaliteitsaanduiding vuren balken en latten

Alle vuren balken en latten uit ons assortiment vallen onder de zichtkwaliteit klasse C. Dit houdt in dat het hout per meter lengte 1cm krom of gebogen mag zijn. Er kunnen ook splijtscheuren in de balken zitten, deze mogen maximaal 0,5 cm breed zijn en mogen zich over een groot gedeelte van de balk verspreiden. Inwendige scheuren zijn niet toegestaan. Het is ook mogelijk dat er kwasten (knoesten) in het hout zitten. Deze kunnen ook los zitten. Dit betekent dat we niet kunnen garanderen dat alle balken en latten altijd helemaal recht en gaaf zijn. We proberen altijd de beste exemplaren te selecteren!

Wat is V313?

MDF V313 is de benaming voor vochtwerend MDF. V313 is de naam van de test die het MDF succesvol moet ondergaan om voldoende vochtwerend te zijn. Bestel MDF V313 op maat.

Wat is de duurzaamheid van het hout en plaatmateriaal wat jullie aanbieden?

Bepaalde houtsoorten hebben een duurzaamheidsklasse. Dit betekend dat het plaatmateriaal lang(er) mee gaat ten opzichte van zijn soortgenoten. De duurzaamheidsklasse staat per product in de productspecificaties aangegeven. 

Bij massief hout is duurzaamheidsklasse van toepassing op het onbewerkte hout en wordt geen rekening gehouden met de verlijming. Nieuwsgierig naar ons hout en plaatmateriaal? Bekijk het hier.

Wat is de uitstootnorm van jullie producten?

Bepaalde lijmsoorten zorgen voor een hogere of lagere uitstoot van formaldehyde. Dit komt bijvoorbeeld voor in MDF, spaanplaat en OSB. Bekijk de productspecificaties om te zien binnen welke norm het hout en plaatmateriaal valt. Klik hier om door te gaan naar ons assortiment hout en plaatmateriaal.

De meest voorkomende uitstootnormen is de 'E1 norm'. Dit geeft aan dat de formaldehyde afgifte lager is dan 0,1 ppm (=parts per million) volgens de norm EN 717-7.
 

Merken
Wat is Leitopal?

Leitopal is een merknaam van de Duitse firma Leitermann, een producent van gemelamineerd spaanplaat en HPL. Het is een A-merk, wat een goede kwaliteit garandeert.

Wat is Medite®?

Medite is een bekend MDF-merk en staat voor een kwalitatief goed product. Het productieproces vindt plaats in Ierland. Medite is een A-merk wat een goede kwaliteit MDF garandeert. 

Wat is Pfleiderer?

Pfleiderer is, net zoals Unilin, een leverancier van diverse decoratieve plaatmaterialen op diverse dragers zoals spaanplaat en MDF. Pfleiderer heeft degelijke, sterke plaatmaterialen in een breed scala aan texturen. Pfleiderer is leverancier van bekende merken zoals Duropal en Thermopal. Bekijk de website van Pfleiderer.

Wat is Spanolux®?

Spanolux is, naast Medite, een ander bekend merk voor MDF. De fabriek staat in België, in het hart van de Ardennen. Ook Spanolux is een merk wat een goede kwaliteit MDF garandeert!

Wat is Trespa® Izeon?

De vertrouwde kwaliteit van Trespa garandeert een professioneel eindresultaat en stelt huiseigenaren in staat om zorgeloos van hun woning te genieten. Trespa® Izeon® is speciaal ontwikkeld voor afwerking van woningen en overige bouwwerken, zowel in nieuwbouw als renovatie. Alle RAL-kleuren van de Trespa® Izeon®-lijn zijn gebaseerd op gecertificeerde RAL-kleurenmonsters. Hierdoor is een goede combinatie met andere bouwdelen en de beschikbare verf in dezelfde RAL-kleur gewaarborgd. 

Verwerkingsvoorschriften MDF Tricoya

MDF Tricoya heeft ook een aantal verwerkingsvoorschriften. Als die worden gevolgd heeft het merk zelfs een garantie van 50 jaar bij toepassingen boven de grond en 25 jaar voor toepassingen ondergronds. Deze verwerkingsvoorschriften vind je hier.

Verwerkingsvoorschriften massief plaatmateriaal

Luchtvochtigheid

Het is belangrijk dat massief hout opgeslagen en verwerkt wordt in een omgeving waar de relatieve luchtvochtigheid tussen de 40% en 60% is. Dit komt omdat hout sneller vocht opneemt dan het afstaat. Is de lucht droger of vochtiger? Dan kan het zijn dat het paneel krom trekt; het hout gaat werken.

Ter vergelijking: ideale luchtvochtigheid in huis is ook tussen de 40% en 60%. Leg het materiaal dus niet in een vochtige schuur totdat je ermee aan de slag gaat, maar bewaar het binnen in huis. Nadat je jouw project hebt beschermd met een lak of olie, is het beschermd tegen eventuele wisselingen in luchtvochtigheid en zal het minder snel krom trekken.

Toch krom getrokken? Draai het paneel dan om, zet er eventueel iets zwaars op en zorg dat het in de juiste omgeving (luchtvochtigheid) ligt. Het paneel zal weer recht trekken en zo kun je het alsnog gebruiken voor jouw klus!

 

Schuren

De panelen zijn licht voorgeschuurd en moeten nog nageschuurd worden. Door het verwerken van het paneel (oppakken met een heftruck, door de zaagmachine halen, vervoeren in de vrachtwagen) kan het zijn dat er krasjes ontstaan in het oppervlak. Om jouw paneel helemaal gaaf te maken is het daarom belangrijk om het zelf eerst nog goed op te schuren met een fijne korrel; minimaal 180.

Je schuurt zo niet alleen eventuele krasjes weg, maar ook eventuele verkleuring van het onbehandelde hout. Het is een natuurproduct, wat inhoudt dat het door de tijd zal verkleuren. Ook doordat het simpelweg in het magazijn ligt. Wanneer je het paneel goed schuurt, komt de originele kleur van het hout weer naar voren waardoor je het direct kunt beschermen met bijvoorbeeld een lak of olie.

 

Beschermen

Het is dus erg belangrijk om het paneel te beschermen! Hiervoor kun je bijvoorbeeld een lak of olie gebruiken, afhankelijk van het effect wat je wilt bereiken. Laat je adviseren bij een verfspeciaalzaak en let goed op de verwerkingsinstructies van het beschermingsmiddel wat je gebruikt.

 

Bekijk alle massieve plaatmaterialen in ons assortiment.

Bekijk alle vragen over ons assortiment

Maatwerk meubels

Een maatwerk meubel bestellen
Hebben jullie ook een inmeet-service?

Tot op heden hebben we geen inmeetservice.

Hebben jullie ook een montage service?

Ja, die hebben we! Wanneer je een meubel configureert kan je in de laatste stap aangeven of je het meubel gemonteerd wilt hebben. De kosten hiervoor zijn 395,- euro incl. BTW. 

Met c.a. 15 werkdagen na het goedkeuren van de digitale werktekening nemen contact op en spreken we gezamenlijk een datum en tijdstip af. Afhankelijk van de grootte van je kast hebben we 2 tot 4 uur nodig. Bij gespoten meubels is montage altijd verplicht.

Het meubel valt boven mijn budget, kunnen jullie wat met de prijs doen?

Dan adviseren we om voor een alternatieve houtsoort te kiezen. Valt een gespoten meubel boven je budget? Ga dan voor een meubel gerealiseerd van gemelamineerd plaatmateriaal. De meest budgetvriendelijke optie is MDF Blank.

Hoe kan ik erachter komen of mijn vloer waterpas is?

Meet over de breedte van de kast de hoogte tussen de vloer en het plafond op verschillende plekken. Zit hier geen verschil in? Dan kan je er van uitgaan dat de vloer recht is. Zit er wel verschil in, test dan of het aan de vloer ligt door een lange waterpas of lat op de vloer te leggen. Wanneer er speling in zit dan kan je er van uitgaan dat de vloer niet waterpas is en adviseren we om voor stelpoten te kiezen.

Hoeveel ruimte moet ik overhouden tussen de kast en het plafond?

Zorg ervoor dat de hoogte van vloer tot aan plafond op meerdere plekken over de breedte van het meubel meet. Houd 1,0 cm speling op het punt waar de hoogte het kleinste is. Onze tip: Ga voor stelpoten!

Onze showroom
Kan ik een afspraak maken voor de showroom?

Dat kan zeker! Wanneer je interesse hebt in een maatwerk meubel, ben je van harte welkom voor een afspraak in onze showroom.

Plan hier een afspraak in met onze meubelexpert!

Kan ik een indruk krijgen van de showroom?

Ja zeker! Bekijk onze showroom pagina om een impressie te krijgen en te zien welke maatwerk meubels wij in onze showroom hebben staan.

Plan direct een afspraak met onze meubelexpert!

Kan ik maatwerk meubels eerst bekijken?

Uiteraard! Je bent van harte welkom in onze showroom in Veenendaal waar je onze meubels kunt bekijken.

Maak een afspraak met onze meubel expert!

Waar is jullie showroom gevestigd?

Onze showroom is gevestigd in Veenendaal, centraal gelegen vlakbij de A12 en A30. 


De Schutterij 26
3905 PL Veenendaal
Bekijk in Google Maps

Zijn alle producten te bekijken?

Van al onze hout en plaatmaterialen kun je een sample bestellen, zodat je de materialen goed kunt bekijken en voelen. Van de RAL kleuren zijn helaas geen samples te verkrijgen.

Heb je interesse in een maatwerk meubel en wil je eerst een proef monster bestellen? Lees dan hier meer.

Bekijk alle vragen over maatwerk meubels

STULPR

Afmetingen tafels
Kan het tafelblad gaan doorhangen of kromtrekken?

Ieder blad voorzien wij van een HPL backing. Op de onderzijde van je blad plakken wij dit materiaal. Dit zorgt voor maximale stevigheid. Bij bladen >200cm frezen en plaatsen wij een aluminium kokerprofiel. Dit zogeheten omega-profiel zit gecentreerd aan de onderkant van het blad en zorgt stabiliteit. De afmetingen van dit profiel zijn: L190cm x B 6,7cm x H x 2cm.

Welke afmetingen moet ik kiezen voor een eettafel?

Om je een indicatie te geven, voor welke afmetingen je kan gaan met het aantal gewenste personen dat je kwijt wilt aan de tafel, hebben we een blog geschreven. Je vindt deze hier.

Welke afmetingen moet ik kiezen voor een salontafel?

Er zijn geen standaard maten voor een salontafel, dit is een kwestie van smaak en voorkeur. 

 

Tip: Ga voor een afmeting die niet hoger is dan de bank, dit voorkomt een rommelig geheel.

Welke dikte van het blad moet ik kiezen?

De tafelbladen zijn verkrijgbaar in twee diktes van circa 18 en 28mm. Welke je kiest is afhankelijk van het tafelblad waar jij naar op zoek bent. Ga je voor een dikker tafelblad van 28 mm, dan oogt hij wat massiever en aanweziger in de ruimte. Met een tafelblad van 18 mm maak je hem net wat eleganter en minimalistischer in je interieur.

Levertijd, transport en bezorging
Ik heb de orderbevestiging niet ontvangen, wat kan ik doen?

E-mail bevestiging

Wanneer je bestelling is geplaatst, ontvang je direct een orderbevestiging per mail met daarbij de factuur toegevoegd. Heb je deze mail niet ontvangen? Kijk dan ook in de map met ongewenste mail. 

Mijn account omgeving

Heb je een account aangemaakt tijdens het bestellen? Dan kan je ieder moment je bestelgeschiedenis bekijken door in te loggen op je account.

Ga naar de login pagina 

Zijn bovenstaande opties niet beschikbaar? We sturen de orderbevestiging graag opnieuw! Hiervoor hebben we de naam of e-mailadres van de persoon die de bestelling heeft geplaatst nodig en een ordernummer. Op die manier kunnen we je snel helpen! Neem direct contact met ons op via ons contactformulier.

Ik heb geen e-mail ontvangen van de transporteur, wat kan ik doen?

Als je nog geen e-mail hebt ontvangen van onze transporteur, raden we je aan om het volgende te doen.

  1. Controleer je spam folder. Het kan zijn dat de e-mail van de transporteur in je spam folder terecht is gekomen.

  2. Is dit niet het geval? Dan heeft jouw bestelling onze zagerij waarschijnlijk nog niet verlaten. Pak je orderbevestiging erbij en controleer de leverdatum.

Wanneer de leverdatum van jouw bestelling is verlopen en je nog geen e-mail hebt ontvangen van de transporteur, neem dan contact met ons op via ons contactformulier. Vergeet niet je ordernummer te vermelden!

Is het plaatsen van mijn bestelling gelukt?

Wanneer de betaling van je bestelling is afgerond ontvang je een orderbevestiging per e-mail. Let op, deze e-mail kan in je spambox terecht komen.

Kan ik mijn lopende bestelling wijzigen. Zo ja, hoe?

Dit is enkel mogelijk wanneer de order nog niet in productie is genomen. Neem contact met ons op via het contactformulier. Wij zullen dan zo snel mogelijk beoordelen of je bestelling al is verwerkt en of wijzigen nog mogelijk is. Vergeet hierbij niet het ordernummer te vermelden! 

Wat gebeurt er met mijn pakket als ik niet thuis ben?

Indien je niet thuis bent op het moment van bezorging, wordt jouw pakket op een ander tijdstip opnieuw aangeboden of bezorgd bij een afhaalpunt in de buurt. Ons advies is om de track & trace code van je bestelling goed in de gaten te houden, zodat je weet wanneer je jouw bestelling kunt verwachten!

Onderhoud en montage
Hoe onderhoud ik mijn tafelblad?

Doordat de tafelbladen van STULPR beschikken over een harde, kwalitatieve hoge melaminelaag beschikken zijn de bladen zeer gemakkelijk schoon te maken. Gebruik hiervoor een vochtige doek of een mild sopje.

Is de tafel beschermd tegen vlekken?

Onze STULPR tafelbladen zijn beschermd tegen vlekken door het dichte oppervlakte wat gecreëerd wordt met een melaminelaag. Hierdoor trekt het vuil niet in de tafel, maar kun je hem gemakkelijk van het oppervlakte vegen met een natte doek.

Het fijne aan de tafelbladen van STULPR is dat het materiaal volledig afgewerkt is. Hierdoor hoef je het plaatmateriaal niet meer af te werken met een lak, beits, olie etc.

Onze showroom
Kan ik bij jullie langskomen om het materiaal te bekijken?

Je kunt enkel bij ons langskomen wanneer je interesse hebt in een maatwerk meubel, zoals onze vakkenkasten of tafelbladen. Wanneer je onze houtsoorten wilt bekijken, kun je een sample bestellen via onze webshop!

Wat zijn de openingstijden van de showroom?

Wij zijn enkel op afspraak geopend. Plan direct een adviesgesprek in via onze online agenda. Op het aangegeven moment staat één van onze meubelexperts voor je klaar om al je vragen te beantwoorden. 

Er kan enkel een advies gesprek aangevraagd worden voor onze maatwerk meubels.

Zijn jullie op zaterdag geopend?

Alleen onze showroom is op zaterdag, op afspraak, geopend. Bekijk hier de openingstijden van onze zagerij, klantenservice en afhaalpunten.

Plaatmateriaal, vormen en mogelijkheden
Kunnen alle soorten poten onder een STULPR blad geplaatst worden?

Elke vorm is uniek, net zoals de tafelpoten. Diverse tafelpoten zijn bijvoorbeeld uitsluitend geschikt voor een vierkant, cirkel of driehoek. Wanneer je hier een lang rechthoekig blad op gaat plaatsen, heeft de tafel niet genoeg ondersteuning. Lees op deze blog tips over tafelpoten/onderstellen én lees altijd goed de beschrijving van het onderstel op de website van de leverancier (hoeveel draagkracht, best geschikte vormen etc.). Vaak spreekt dit voor zich.

Mijn gewenste vorm zit er niet tussen, kan deze alsnog gezaagd worden?

We zagen enkel de vormen die we aanbieden op onze webshop. Wel horen we graag naar welke vorm je op zoek bent via ons contactformulier. We zijn volop in ontwikkeling en bij veel vraag naar een bepaalde optie gaan we de mogelijkheid onderzoeken om deze toe te voegen.

Moet het tafelblad nog afgewerkt worden met bijvoorbeeld een lak of beits?

Het fijne aan de tafelbladen van STULPR is dat het materiaal volledig afgewerkt is. Hierdoor hoef je het plaatmateriaal niet meer af te werken met een lak, beits, olie etc.

Wat is een ABS band?

Een ABS band is een harde, plastic band, welke beschikbaar is in verschillende hoogtematen en kleuren. Het band is 1 mm dik en geeft een mooie afwerking van de plaat. Zo kan jij jouw plaat direct inzetten!

Wat is verjonging?

Met verjongen bedoelen we een bepaalde randafwerking van een tafelblad. Bij deze randafwerking wordt de rand vanaf de bovenkant schuin naar beneden afgezaagd.

Sample bestellen
Betaal ik verzendkosten voor een sample?

Er worden geen verzendkosten in rekening gebracht wanneer je één of meerdere samples besteld. Bestel jouw sample via ons contactformulier.

Hoe kan ik een sample van de randafwerking bestellen?

Helaas verkopen wij geen samples van de randafwerkingen die wij aanbieden.

 

Hoe kan ik een sample van het materiaal bestellen?

Wanneer je een sample wilt bestellen van onze tafelbladen, kun je jouw aanvraag mailen naar klantenservice@OPMAATZAGEN.nl. De kosten van een sample bedragen 10,- per stuk.

Ik wil een sample in een specifieke dikte, kan dat?

Het is niet mogelijk om een specifieke dikte te bestellen van een sample. De toplaag is goed te beoordelen aan de hand van de sample die wij versturen. Bestel jouw sample via ons contactformulier.

Kan ik een grote hoeveelheid samples voor mijn bedrijf bestellen?

Dit hangt af van je wensen. Stuur een lijstje van de samples die jij graag wilt ontvangen via ons contactformulier. Je hoort snel van ons!

Toplagen en uitstraling
Hebben de tafelbladen een anti-fingerprint coating?

De tafelbladen van STULPR beschikken over een anti-fingerprint coating. Kies in dat geval een toplaag van FENIX of Forbo Furniture Linoleum.

Kan ik de kleur van mijn toplaag door laten lopen in de randafwerking verjongen recht-rond?

Dit is niet mogelijk. Dit kan alleen wanneer je kiest voor een rechte afwerking, hiervoor gebruiken wij een ABS band. Het is wel mogelijk om verjongen recht en rond in drie verschillende kleuren door ons te laten lakken, deze kleuren zijn: wit, zwart en grijs.

Waarvan is de toplaag van het materiaal gemaakt?

De toplaag van de verschillende materiaal is melamine. Dit is een zeer harde kunststof laag. Melamine staat bekend om de bijna onbreekbare en krasvrije eigenschappen. Maar ook omdat het een duurzaam product is, waardoor je er jaren plezier van kan hebben. 

 

Onze plaatmaterialen worden voorzien van een dunne melaminelaag, welke onder hoge temperaturen en druk aangebracht worden. De afwerking van melamine kan een matte of glanzende afwerking zijn. Ook beschikken wij over afwerkingen met een houtmotief.

Welke merken verkopen jullie voor de tafelbladen?

Onze tafelbladen worden gemaakt van hoogwaardige kwaliteit plaatmaterialen, elk met unieke eigenschappen. Zoals je deze ook tegenkomt bij de betere meubelwinkel. De drie merken die wij aanbieden zijn Fenix, Forbo en Duropel.

Wat is STULPR?
Zit er ook een onderstel-tafelpoten bij?

STULPR biedt alleen tafelbladen aan en dus geen tafelpoten of onderstel. Wij hebben een blog geschreven over diverse, populaire tafelpoten die passen bij jouw vorm tafelblad. Bekijk het hier.

Bekijk alle vragen over stulpr

Bestellen

Advies en hulp bij bestellen
Controleren jullie de bestelling ook?

Je bent zelf verantwoordelijk voor de inhoud van jouw bestelling. Ons advies is om de materialen, afmetingen en afwerkingen altijd goed te controleren voordat je overgaat tot bestellen. Zo weet je zeker dat alles klopt. Plaats hier eenvoudig je bestelling!

Geven jullie ook klusadvies?

We geven niet direct klusadvies maar we werken eraan om je online zo goed mogelijk te adviseren waardoor je zelf je klus kunt realiseren. 

Bestelling annuleren
Kan ik mijn bestelling annuleren?

Annuleren is enkel mogelijk wanneer de order nog niet in productie is genomen. Geef de annulering door via ons contactformulier. Wij zullen dan zo snel spoedig mogelijk beoordelen of je bestelling al is verwerkt en of wijzigen nog mogelijk is. Vergeet hierbij niet het ordernummer te vermelden!

Bestelling plaatsen
Ben ik verplicht een account aan te maken voor mijn bestelling?

Nee dit is zeker niet verplicht, maar wel handig! Zo kun je jouw bestellingen altijd en overal terugvinden en de volgende keer nóg sneller bestellen! Maak hier jouw account aan!

De prijs is gewijzigd, kan ik mijn bestelling plaatsen voor de oude prijs?

We zijn genoodzaakt de prijzen aan te houden die onze website op het moment van betalen aangeeft. We hopen je alsnog te mogen helpen. Ga naar ons assortiment hout en plaatmateriaal en bestel eenvoudig!

De winkelwagen doet raar, hoe los ik dit op?

Dat is vervelend. We helpen je graag verder!

  1. Wanneer je via je smartphone onze website bezoekt, kan het nuttig zijn om te checken of je niet door je databundel heen bent. Hierdoor kan je verbinding zo traag worden, dat sommige sites niet laden. Is dit niet het geval? Dan gaat er bij ons iets fout. Verwijder je cookies, leeg je cache of plaats jouw bestelling in een andere browser of met een ander apparaat.

  2. Nog steeds geen succes? Neem dan contact met ons op via het contactformulier. We helpen je zo snel mogelijk!

Hoe kan ik mijn winkelwagen opslaan?

Ga naar jouw winkelwagen en kies voor 'winkelwagen e-mailen' of 'Winkelwagen opslaan in account'. Op deze manier kun je jouw winkelwagen altijd en overal bekijken!

Hoe plaats ik een bestelling?

Een bestelling plaatsen is heel eenvoudig!

  1. Ga naar de pagina van het product welke je wilt bestellen.

  2. Klik op de groene button ‘Start met bestellen’.

  3. Doorloop de stappen in de product configurator en plaats het materiaal in je winkelwagen.

  4. Klik op ‘Nieuw plaatmateriaal toevoegen’ om het assortiment verder te bekijken of klik op ‘Ik wil bestellen’ om je bestelling af te ronden.

  5. Vul je gegevens in en kies de gewenste bezorg- of afhaaldatum.

  6. Controleer je bestelling en kies een betaalmethode.

  7. Nadat je alles hebt ingevuld en gecontroleerd kun je akkoord gaan met de algemene voorwaarden en met de groene button ‘Bestelling betalen’ de bestelling plaatsen.

  8. Je komt op de transactie pagina van ons betaalsysteem. Wanneer de betaling is afgerond ontvang je een orderbevestiging per e-mail. Let op, deze e-mail kan in je spambox terecht komen.

Ga naar ons hout en plaatmateriaal overzicht.

Bestelling status
Ik heb de orderbevestiging niet ontvangen, wat kan ik doen?

E-mail bevestiging
Wanneer je bestelling is geplaatst, ontvang je direct een orderbevestiging per mail met daarbij de factuur toegevoegd. Heb je deze mail niet ontvangen? Kijk dan ook in de map met ongewenste mail. 

Mijn account omgeving
Heb je een account aangemaakt tijdens het bestellen? Dan kan je ieder moment je bestelgeschiedenis bekijken door in te loggen op je account.
Ga naar de login pagina 

Zijn bovenstaande opties niet beschikbaar? We sturen de orderbevestiging graag opnieuw! Hiervoor hebben we de naam of e-mailadres van de persoon die de bestelling heeft geplaatst nodig en een ordernummer. Op die manier kunnen we je snel helpen! Neem direct contact met ons op via ons contactformulier.

Wat is de status van mijn bestelling?

Nadat je een bestelling bij ons hebt geplaatst ontvang je automatisch een orderbevestiging per e-mail. In deze bevestiging staat aangegeven wanneer je het pakket kan verwachten. Dit kan binnen een bereik van dagen zijn of een specifieke leverdatum. Dit is afhankelijk van het gebied waarin je woonachtig bent. Heb je deze e-mail niet ontvangen? Kijk dan ook in de map met ongewenste mail.

Op de dag dat jouw bestelling is overgedragen aan onze transporteur, ontvang je ‘s avonds per e-mail een track & trace code of een tijdsindicatie wanneer jouw pakket bezorgd wordt. Nadat je pakket door onze transporteur in behandeling is genomen, is je track & trace code actief geworden en kun je jouw pakket volgen.


België

Let op: onze transporteur Van de Hoef Logistiek bezorgt niet dagelijks in België. Bezorging door Van de Hoef Logistiek in België is daarom op afspraak. Zodra jouw bestelling is overgedragen aan onze transporteur, nemen zij contact met je op een om definitief levermoment in te plannen.

 

We doen ons uiterste best je bestelling op tijd te laten bezorgen maar helaas hebben wij geen invloed op het proces van onze transporteur. 

Bestelling wijzigen
Ik wil enkele items annuleren in mijn lopende bestelling, kan dat?

Dit is enkel mogelijk wanneer de order nog niet in productie is genomen. Controleer via ons contactformulier of wijzigen nog mogelijk is. Zo ja, stuur dan zo snel mogelijk je annulerings-verzoek door.

Ik wil mijn bezorg- of factuuradres wijzigen, hoe doe ik dat?

Controleer via ons contactformulier of wijzigen nog mogelijk is. Zo ja, stuur dan zo snel mogelijk je wijziging door. Wij streven ernaar je wijziging op werkdagen binnen 2 werkdagen te behandelen.

Ik wil nog iets toevoegen aan mijn lopende bestelling, kan dat?

Dit kan enkel wanneer de lopende bestelling nog niet in productie is. Lees hier meer.

Kan ik de bezorgdatum wijzigen?

Dit hangt af van de status van jouw bestelling en of we het door jou gekozen materiaal op voorraad hebben. Wil je de bezorgdatum van jouw bestelling wijzigen? Controleer via ons contactformulier of wijzigen nog mogelijk is. Zo ja, stuur dan zo snel mogelijk je wijziging door.

Kan ik mijn lopende bestelling wijzigen. Zo ja, hoe?

Dit is enkel mogelijk wanneer de order nog niet in productie is genomen. Controleer hier of je bestelling al in productie is.

Eigen kenmerk
Hoe voeg je een eigen kenmerk toe?

In de product configurator kun je in de laatste stap een eigen kenmerk toevoegen aan jouw product. Het eigen kenmerk wordt vermeld op de sticker die op jouw product wordt geplakt. Wanneer het materiaal wordt bezorgd, weet je precies welk onderdeel het is. Dat is écht handig!

Ga direct door naar ons hout en plaatmateriaal om te ontdekken welke houtsoorten wij kunnen leveren.

Kan ik de individuele platen labelen?

Ja zeker! In de product configurator kun je in de laatste stap een eigen kenmerk toevoegen aan de verschillende onderdelen van jouw bestelling. We plakken standaard op elk onderdeel een sticker met daarop: de houtsoort, afmetingen, afwerkingen en het eigen kenmerk. Wanneer het materiaal wordt bezorgd, weet je precies welk onderdeel het is. Dat is écht handig!

Offerte aanvragen
Ik heb een offerte ontvangen, maar deze klopt niet. Kan ik deze zelf wijzigen?

Dat kan! Via de link in de e-mail kan je de offerte openen. Je komt dan terecht op onze website waar je vervolgens de inhoud van je winkelwagen kunt aanpassen. De prijs veranderd direct mee en zo bestel je snel en gemakkelijk online alles op maat!

Kan ik een offerte aanvragen?

Onze webshop is onze offertetool, de prijzen worden live berekend. Je kan gemakkelijk alle plaatmaterialen en afmetingen zelf invoeren in de product configurator. Lees hier hoe onze product configurator werkt. 

 

Heb jij een groot project en veel verschillende afmetingen nodig? Vraag eenvoudig een offerte aan via onze handige zaaglijst:

  1. Bekijk ons assortiment en beslis vooraf welke houtsoorten, diktes, maten en afwerkingen jij nodig hebt om je project te laten slagen.

  2. Download vervolgens onze zaaglijst downloaden. Hier noteer je precies wat je nodig hebt!

  3. Nadat je alles hebt ingevuld en gecontroleerd, sla je de zaaglijst op.

  4. Ga daarna naar ons contactformulier en vul de gevraagde gegevens in.

  5. Voeg de zaaglijst toe aan het contactformulier, door onderaan de pagina het bestand te uploaden.

  6. Wanneer je alles hebt ingevuld klik je op versturen! 

 

We streven ernaar om op werkdagen binnen 2 werkdagen werkdag na je aanvraag een offerte toe te sturen.

 

Bekijk alle vragen over bestellen

Betalen

Bestellen met BTW
Kan ik als ondernemer mijn BTW terug krijgen?

Ja zeker! Voer voor het afronden van je betaling je BTW nummer in. Deze wordt direct gevalideerd waardoor het BTW bedrag in mindering wordt gebracht op je bestelling. 

Mijn BTW nummer wordt niet herkend, wat kan ik doen?

Dat is vervelend. Wij helpen jou graag verder!

  1. Controleer of je geen typefout hebt gemaakt, waardoor ons betaalsysteem jouw BTW nummer niet herkend.

  2. Is dat niet het geval? Dan gaat er wellicht iets fout tijdens de validatie. Wanneer ons betaalsysteem jouw BTW nummer niet herkend, kunnen we op dat moment helaas geen BTW vrije levering realiseren.

Probeer het ook eens in een andere browser. Lukt dit ook niet? Neem dan contact met ons op via het contactformulier. Dan kijken we samen naar een oplossing!

Zijn de prijzen op de website inclusief of exclusief BTW?

Onze genoemde prijzen zijn altijd inclusief BTW.

Betaalmogelijkheden
Kan ik achteraf betalen?

Betaal met je creditcard om veilig achteraf te betalen. Bestel snel en eenvoudig hout of plaatmateriaal op maat!

Kan ik met creditcard betalen?

Ja zeker! Je kunt gebruik maken van creditcard van MasterCard of VISA. Zodra we je creditcardgegevens gecontroleerd hebben, wordt je bestelling voorbereid en verstuurd wanneer gereed. Je creditcard wordt pas na levering daadwerkelijk belast. Betaal je via creditcard dan heb je alle gegevens nodig die op de kaart vermeld staan: het creditcardnummer, de vervaldatum en de CVC code. Als je dat hebt ingesteld kan het ook zo zijn dat je een wachtwoord moet invullen. De gegevens van jouw MasterCard of Visa worden veilig verwerkt.

Kan ik op rekening betalen?

Helaas is het niet mogelijk om op rekening te betalen. Bekijk hier onze diverse betaalmogelijkheden.

Welke betaalmethode accepteren jullie?

Je kunt bij ons op verschillende manieren betalen. Bekijk hier de betaalmogelijkheden.

Overige
Wij accepteren helaas geen andere betaalmethoden zoals VVV bonnen, op afbetaling of middels acceptgiro.

Betaling mislukt of geweigerd
Mijn betaling is mislukt, wat kan ik doen?

Als de betaling niet is gelukt krijg je automatisch een betalingsherinnering. Deze kun je dan betalen om de bestelling alsnog af te ronden. Daarna ontvang je de orderbevestiging per mail.

Wordt de verbinding na het betalen verbroken? Zodra je hebt betaald krijg je automatisch een orderbevestiging per e-mail. Heb je deze niet ontvangen? Kijk dan ook in de map met ongewenste mail. 

 

Gaat er alsnog iets mis? Neem dan contact met ons op via ons contactformulier, zodat we je kunnen helpen bij het afronden van je bestelling!

 

Mijn creditcard wordt niet geaccepteerd, wat kan ik doen?

Dat is vervelend. Wij helpen jou graag verder.

  1. Je kunt het beste even bellen met jouw creditcardmaatschappij om te informeren wat er mis gaat. Vaak kunnen zij dat meteen zien!

  2. Is er volgens hen niets mis? Dan gaat er bij ons iets fout. Verwijder je cookies of plaats jouw bestelling in een andere browser of met een ander apparaat.

  3. Nog steeds geen succes? Neem dan contact met ons op via het contactformulier. Wij staan klaar om jou verder te helpen!

Facturen
Waar kan ik de factuur van mijn bestelling vinden?

E-mail bevestiging inclusief factuur
Wanneer je bestelling is geplaatst, ontvang je direct een orderbevestiging per mail met daarbij de factuur toegevoegd. Heb je deze mail niet ontvangen? Kijk dan ook in de map met ongewenste mail. 

 

Mijn account omgeving
Heb je een account aangemaakt tijdens het bestellen? Dan kan je ieder moment je factuur en bestelgeschiedenis bekijken door in te loggen op je account en te klikken op ‘mijn facturen’. 

Ga naar de login pagina

 

Zijn bovenstaande opties niet beschikbaar? We kunnen een kopie van de factuur ook digitaal toesturen. Hiervoor hebben we de naam of e-mailadres van de persoon die de bestelling heeft geplaatst nodig en een ordernummer. Op die manier kunnen we je snel helpen!

Stuur een factuur verzoek in

Bekijk alle vragen over betalen

Bezorgen en afhalen

Afhaallocaties
Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Ja zeker! Tijdens het plaatsen van jouw bestelling kun je aangeven of je jouw bestelling wilt laten bezorgen of gratis wilt afhalen. Kleine en grote bestellingen kunnen altijd gratis afgehaald worden bij onze zagerij in Veenendaal. Onze zagerij is centraal gelegen vlakbij de A12 en A30. Kleine bestellingen kunnen ook gratis bij onze partner DESTIL afgehaald worden. 

Bekijk hier onze afhaallocaties.

Bestelling volgen
Hoe snel ontvang ik mijn bestelling?

We leveren op maat gezaagd hout en plaatmateriaal al vanaf 3 werkdagen bij je thuis. Tijdens het bestelproces kun je zelf de gewenste leverdatum kiezen. Lees hier meer over onze levertijden en bestel eenvoudig!

Ik heb geen e-mail ontvangen van de transporteur, wat kan ik doen?

Als je nog geen e-mail hebt ontvangen van onze transporteur, raden we je aan om het volgende te doen.

  1. Controleer je spam folder. Het kan zijn dat de e-mail van de transporteur in je spam folder terecht is gekomen.

  2. Is dit niet het geval? Dan heeft jouw bestelling onze zagerij waarschijnlijk nog niet verlaten. Pak je orderbevestiging erbij en controleer de leverdatum.

Wanneer de leverdatum van jouw bestelling is verlopen en je nog geen e-mail hebt ontvangen van de transporteur, neem dan contact met ons op via ons contactformulier. Vergeet niet je ordernummer te vermelden!

Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?

Nadat je een bestelling bij ons hebt geplaatst ontvang je automatisch een orderbevestiging per e-mail. In deze bevestiging staat aangegeven wanneer je het pakket kan verwachten. Dit kan binnen een bereik van dagen zijn of een specifieke leverdatum. Dit is afhankelijk van het gebied waarin je woonachtig bent. Heb je deze e-mail niet ontvangen? Kijk dan ook in de map met ongewenste mail.

Op de dag dat jouw bestelling is overgedragen aan onze transporteur, ontvang je ‘s avonds per e-mail een track & trace code of een tijdsindicatie wanneer jouw pakket bezorgd wordt. Nadat je pakket door onze transporteur in behandeling is genomen, is je track & trace code actief geworden en kun je jouw pakket volgen.

We doen ons uiterste best je bestelling op tijd te laten bezorgen maar helaas hebben wij geen invloed op het proces van onze transporteur.

 

Levering in België
Lees hier meer.

Bezorgproblemen
Wat gebeurt er met mijn pakket als ik niet thuis ben?

Indien je niet thuis bent op het moment van bezorging, wordt jouw pakket op een ander tijdstip opnieuw aangeboden of bezorgd bij een afhaalpunt in de buurt. Ons advies is om de track & trace code van je bestelling goed in de gaten te houden, zodat je weet wanneer je jouw bestelling kunt verwachten!

Wat gebeurt er wanneer ik niet thuis ben tijdens de bezorg afspraak?

Onze transporteurs komen speciaal voor u. Wanneer u niet thuis bent wordt de rit opnieuw ingepland en afhankelijk van het postcode gebied waarin u woonachtig bent kan dit één tot meerdere werkdagen vertraging oplopen. Is het echter een noodgeval? Dan vragen we u rechtstreeks contact op te nemen met onze transporeur van de Hoef (koeriersdienst) of Br8 (maatwerk vakkenkasten) om de afspraak in overleg te verzetten.

Wat moet ik doen als ik mijn pakket niet heb ontvangen?

Als jouw bestelling nog niet is bezorgd, raden we je aan om onderstaande stappen te doorlopen.

  1. Controleer de e-mail van de transporteur
    De avond voor levering ontvang je een e-mail van de transporteur die jouw bestelling komt bezorgen. Hierin vind je informatie over het tijdslot waarin zij komen bezorgen of een track & trace link waarmee je jouw bestelling kunt volgen. Let op! Deze e-mail kan ook in je spambox terecht komen.

    Controleer wat de status is van jouw bestelling. Het kan zijn dat jouw bestelling vertraging heeft opgelopen bij de transporteur. Wanneer je geen e-mail hebt ontvangen van de transporteur en de levertijd van jouw bestelling al is verlopen, kun je contact met ons opnemen via ons contactformulier.

  2. Controleer het bezorgadres
    Pak je orderbevestiging erbij en controleer of het juiste bezorgadres bij ons bekend is. Mocht dit niet het geval zijn, neem dan contact met ons op via ons contactformulier.

  3. Controleer je brievenbus
    Kijk of je een ‘Niet thuis bericht’ hebt ontvangen van de transporteur. Wanneer je niet thuis was op het moment van bezorging, kan het zijn dat de bezorger een nieuw bezorgmoment heeft gepland of jouw pakket heeft afgegeven bij de buren of bij een afhaalpunt in de buurt.

Hebben bovenstaande stappen niet geholpen en is het nog steeds onduidelijk waar jouw bestelling zich bevindt? Neem dan contact met ons op via ons contactformulier. We helpen je graag!

Levertijden
Hoe werkt een snelle of express levering?

Kies in de product configurator of in de winkelwagen de gewenste levertijd. Dit kan al vanaf 3 werkdagen. In de checkout kies je vervolgens de gewenste leverdag. 

Ik kan niet kiezen voor snelle of express levering, wat kan ik doen?

Het kan voorkomen dat de snelle of express levering niet beschikbaar is. Controleer in de winkelwagen of je voor een snelle of express levering gekozen hebt. Is dit niet het geval, wijzig de levertijd in de winkelwagen en controleer opnieuw of de datum beschikbaar is in de checkout.

 

Is de snelle of express levering niet beschikbaar, dan:

  1. Hebben we het bestelde materiaal niet op voorraad 

  2. Vertraagd één van de artikelen de levering

  3. Zit onze productie vol, waardoor we op dit moment niet sneller kunnen leveren.

 

Helaas kunnen we je bestelling niet sneller leveren. Je kunt in dit geval enkel voor de standaard levering kiezen.

Kan ik voor de bezorging van mijn product een tijdvak kiezen?

Wanneer je los hout of plaatmateriaal bestelt is het helaas niet mogelijk om vooraf een tijdvak te kiezen. Voor het bezorgen van een meubel is dit wel mogelijk! 

Hout- en plaatmateriaal
Op de dag dat jouw bestelling is overgedragen aan onze transporteur, ontvang je ‘s avonds, na 19:00 uur, per e-mail een track & trace code of een tijdsindicatie wanneer jouw pakket bezorgd wordt. Hierop hebben wij helaas geen invloed.

Meubels
Nadat jouw maatwerk meubel is overgedragen aan onze transporteur, nemen zij per e-mail contact met je op. Vervolgens kan je zelf een dag en tijdvak kiezen welke past bij de planning van jouw klus. 

Mijn gewenste leverdag staat er niet tussen, wat nu?

Het kan voorkomen dat jouw gewenste leverdag niet beschikbaar is. Controleer in de winkelwagen of je voor een snelle of express levering gekozen hebt. Is dit niet het geval, wijzig de levertijd in de winkelwagen en controleer opnieuw of de datum beschikbaar is in de checkout.

Is de snelle of express levering niet beschikbaar, dan:

  1. Hebben we het bestelde materiaal niet op voorraad. 

  2. Vertraagd één van de artikelen de levering.

  3. Zit onze productie vol, waardoor we op dit moment niet sneller kunnen leveren.

 

Helaas kunnen we je bestelling niet sneller leveren. Je kunt in dit geval enkel de beschikbare leverdagen aanvinken.

Transporteur
Bezorgen jullie ook op de Waddeneilanden?

Dit is helaas niet mogelijk. Onze transporteurs zijn (nog) niet voldoende ingesteld om levering op de waddeneilanden te realiseren.

Met welke transporteur verzenden jullie?

Afhankelijk van de grootte van je bestelling wordt de bijbehorende transporteur geselecteerd. Benieuwd met welke transporteur je bestelling verzonden kan worden? Bekijk onze pagina met meer informatie over onze verzendmethodes.

 

Pakketpost - via DPD
Kleine bestellingen verzenden wij als pakket met onze transporteur DPD. 

 

Koeriersdienst - via Van de Hoef Logistiek
Lange items of grote bestellingen verzenden wij per koeriersdienst met onze transporteur Van de Hoef Logistiek. 

 

Koeriersdienst - via Br8
Maatwerk meubels verzenden wij met onze transporteur Br8. Br8 is gespecialiseerd in meubeltransport. Afhankelijk van de grootte van de bestelling wordt deze met één of twee bezorgers geleverd. 

 

Verzendmethode en tarieven
Dien ik voor ontvangst te tekenen?

Bij aflevering wordt altijd om een handtekening gevraagd. Daardoor weten we zeker dat de bestelling bij jou en/of op het juiste adres is afgeleverd.

Hoe kan ik hoge verzendkosten besparen?

We bieden diverse alternatieven aan om jouw bestelling alsnog snel en gemakkelijk in huis te hebben, zonder hoge verzendkosten te hoeven betalen. 


Tip 1: Kom (of laat) je grote bestellingen bij ons ophalen in Veenendaal! Helemaal gratis.

Tip 2: Haal je kleine bestelling op bij een van onze afhaallocaties o.a. in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht of Hilversum. 

Tip 3: Bestel kleinere afmetingen; zo kunnen we je bestelling met de pakketpost versturen.

Tip 4: Breid je bestelling uit! Vanaf 500,- euro zijn de verzendkosten 34.95 euro en boven de 1.000,- euro incl. btw zelfs gratis!

Tip 5: Combineren: Als je binnenkort van plan bent nog een project uit te voeren kan je dit mooi in 1 keer bestellen. Maak een account aan of log in en sla je winkelwagen op om deze op een later moment verder te bewerken.

Tip 6: Samen bestellen. Misschien heb je een kennis of buurman welke ook van plan is aan de slag te gaan met gezaagd hout en plaatmateriaal. Bestel je zaagwerk samen en laat het op 1 adres bezorgen.

Wat zijn de verzendkosten?

Onze verzendtarieven variëren per bestelling. Afhankelijk van de grootte van je bestelling wordt de bijbehorende bezorgmethode geselecteerd. We doen ons best de verzendkosten zo laag mogelijk te houden. 

Hout en plaatmateriaal
Ons systeem berekent automatisch de verzendkosten over jouw complete bestelling. Deze worden in de laatste stap van het bestelproces weergegeven. Let daarbij op de afmetingen van de individuele items, want één enkel item kan de bezorgmethode beïnvloeden en de verzendkosten verhogen. Zit er een item tussen welke langer is dan 248,0 cm of is het pakket zwaarder dan ca. 20,0 kg? Dan moeten wij de bestelling met een koeriersdienst leveren. Dit resulteert in hogere verzendkosten. 

Verzendtarieven
Pakketpost - kleine bestelling

1 pakket: NL 9,95
2 of meer: NL 19,95 

Gewicht: tot 20,0 kg per pakket
Max lengte: 248,0 cm
Gordelomvang: 283,0 cm per pakket

Koeriersdienst - grote bestelling
Bestelwaarde tot 500,- euro incl. btw: NL 54,95 euro 
Bestelwaarde tussen 500,- euro en 1.000,- incl. btw: NL 34,95 euro

Het verzenden van grote en zware houten panelen is lastig. Om de risico's op beschadigingen zo klein mogelijk te houden pakken wij de items voorzichtig in en bezorgen wij deze met een koeriersservice op speciaal geprepareerde karren. We komen met een kleine vrachtwagen en kunnen overal leveren. Om deze service te waarborgen zijn de verzendkosten hiervoor hoger.

Alle bestellingen die niet met de pakketpost kunnen.

Gewicht: > 20,0 kg per pakket
Lengte: > 248,0 cm
Gordelomvang: > 283,0 cm per pakket

Meubels
Alle meubels in ons assortiment worden gratis bezorgd. 

Levering in België
Lees hier meer.

Wil jij verzendkosten besparen? Kies dan voor gratis afhalen bij één van onze afhaallocaties. Kleine en grote bestellingen kunnen altijd gratis afgehaald worden bij onze zagerij in Veenendaal. Onze zagerij is centraal gelegen vlakbij de A12 en A30. Kleine bestellingen kan je ook gratis bij onze partner DESTIL afhalen. Lees meer meer over onze afhaallocaties.

Bekijk alle vragen over bezorgen en afhalen

Ruilen, retour of een klacht

Er is iets fout gegaan
De kwaliteit van het plaatmateriaal is niet zoals verwacht, waar kan ik dit melden?

Dat vinden we erg vervelend. Graag horen we wat er mis is gegaan zodat we je kunnen helpen! Laat via ons contactformulier weten welk onderdeel niet geheel naar verwachting is. Vergeet niet om het ordernummer te vermelden en bij voorkeur eventuele foto’s mee te sturen.

We nemen klachten erg serieus en streven ernaar binnen 2 werkdagen werkdag te reageren. We beloven dat we altijd met een passende oplossing komen!

Ik ben niet tevreden over de bezorger. Waar kan ik dit melden?

Wat jammer dat je niet tevreden bent over de bezorger. Als je wilt kun je hier een klacht over indienen via ons contactformulier, zodat we ervoor kunnen zorgen dat de service wordt verbetert! We nemen klachten erg serieus en streven ernaar op werkdagen binnen 2 werkdagen werkdag te reageren.

Ik heb mijn bestelling beschadigd ontvangen. Hoe lossen we dit op?

Dat vinden we erg vervelend en is zeker niet onze bedoeling. Uiteraard lossen we dit graag voor je op!
Laat via ons contactformulier weten welk onderdeel van je bestelling is beschadigd. Om goed te kunnen beoordelen hoe we je kunnen helpen, is het belangrijk om het ordernummer te vermelden en foto’s van de schade mee te sturen. 

We streven ernaar op werkdagen binnen 2 werkdagen te reageren. We beloven dat we altijd met een passende oplossing komen!

Wat als er een onderdeel mist van mijn bestelling?

Dat vinden we erg vervelend! Uiteraard lossen we dit graag voor je op door het ontbrekende onderdeel zo spoedig mogelijk na te sturen. 

Laat via ons contactformulier weten welk onderdeel van je bestelling ontbreekt. Vergeet daarbij niet het ordernummer te vermelden! We streven ernaar op werkdagen binnen 2 werkdagen werkdag met een passende oplossing te komen.

Wat als ik een verkeerd product of foutieve afmetingen heb ontvangen?

Dan lossen we dat graag voor je op! Laat via ons contactformulier weten wat er fout is gegaan, zodat we zo snel mogelijk tot een oplossing kunnen komen. Om je goed te kunnen helpen is het belangrijk om het ordernummer te vermelden en bij voorkeur eventuele foto’s mee te sturen. 

We streven ernaar op werkdagen binnen 2 werkdagen werkdag met een passende oplossing te komen.

Garantie
Waar kan ik jullie algemene voorwaarden vinden?

Simpel en helder, bekijk onze algemene voorwaarden.

Retourzending
Hoe snel ontvang ik mijn aankoopbedrag terug na retourneren?

Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk terug, uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de retourmelding. 

Wij mogen wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat je aangetoond hebt deze te hebben opgestuurd. Mocht het zo zijn dat de waarde van de producten is verminderd (bijvoorbeeld door beschadiging of het ontbreken van onderdelen), dan krijg je deze waarde niet door ons terugbetaald. Voor het terugbetalen gebruiken wij het bij ons bekende rekeningnummer.

Hoe werkt jullie retourproces?

Als je jouw bestelling wilt retourneren of ruilen, doen we daar niet moeilijk over. Dit kan tot 14 dagen na ontvangst, zonder reden. Alles wat op maat is gemaakt kan helaas niet retour.

Wanneer je jouw bestelling wilt retourneren, verzoeken wij u de volgende stappen te doorlopen:

  1. Meld binnen 14 dagen je retour aan via ons contactformulier.

  2. Pak het pakket goed en stevig in, gebruik het liefst de originele verpakking.

  3. Voorzie de doos van onderstaande gegevens:
    OPMAATZAGEN.nl
    O.v.v. Retouren
    De Schutterij 26
    3905 PL Veenendaal
    Nederland
    Ordernr: 1000xxxxx

  4. Stuur of breng je pakket terug naar onze zagerij in Veenendaal.

 

Herroepingsrecht

De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je, of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de producten fysiek in bezit krijgt. Na de melding dat je van de aankoop afziet heb je nog 14 dagen om het product te retourneren. 

 

Retourneren van de order per post

Je dient zelf het pakket voldoende te frankeren. 

Kan ik de accessoires retourneren?

Als je jouw bestelling wilt retourneren of ruilen, doen we daar niet moeilijk over. Dit kan tot 14 dagen na ontvangst, zonder reden. Alles wat op maat is gemaakt kan helaas niet retour.

Wanneer je jouw bestelling wilt retourneren, verzoeken wij u de volgende stappen te doorlopen:

  1. Meld binnen 14 dagen je retour aan via ons contactformulier.

  2. Pak het pakket goed en stevig in, gebruik het liefst de originele verpakking.

  3. Voorzie de doos van onderstaande gegevens:

    OPMAATZAGEN.nl
    O.v.v. Retouren
    De Schutterij 26
    3905 PL Veenendaal
    Nederland

    Ordernr: 1000xxxxx

  4. Stuur of breng je pakket terug naar onze zagerij in Veenendaal.

Herroepingsrecht
De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je, of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de producten fysiek in bezit krijgt. Na de melding dat je van de aankoop afziet heb je nog 14 dagen om het product te retourneren. 

Retourneren van de order per post
Je dient zelf het pakket voldoende te frankeren. 

Wat zijn de uitzonderingen op retourneren?

Onze maatwerk producten, speciaal voor jou gemaakt, kunnen helaas niet retour!

OPMAATZAGEN.nl

Algemene voorwaarden
Waar kan ik jullie algemene voorwaarden vinden?

Simpel en helder, bekijk onze algemene voorwaarden.

Contact
Kan ik jullie telefonisch bereiken?

Wij zijn op werkdagen van 9.00-17.00 enkel telefonisch bereikbaar voor urgente vragen. Stuur ons een mail om zo snel mogelijk geholpen te worden.

Onze gegevens
Hoe kan ik contact opnemen met jullie?

Je kunt op verschillende manieren met ons in contact komen:

Stuur ons een whatsapp:

06 515 360 30

Mail ons:

klantenservice@OPMAATZAGEN.nl

Bekijk onze: 

Openingstijden

Chat met onze medewerkers:

Open de chat

Openingstijden
Wat zijn de openingstijden van de afhaallocaties?

Bekijk hier de openingstijden van onze afhaallocaties.

Wat zijn de openingstijden van de klantenservice?

Onze klantenservice is van maandag t/m vrijdag bereikbaar van 9.00-17.00 uur. Bekijk hier alle bijzondere dagen.

Zijn jullie op zaterdag geopend?

Alleen onze showroom is op zaterdag, op afspraak, geopend. Bekijk hier de openingstijden van onze zagerij, klantenservice en afhaalpunten.

Privacy en cookies
Gebruiken jullie cookies?

Ja, ondanks dat wij jouw privacy heel belangrijk vinden, gebruiken wij functionele en marketing gerelateerde cookies. Om onze website optimaal te gebruiken is het nodig om onze cookies te accepteren. Je kunt de cookies natuurlijk ook uitschakelen, alleen kan het dan zijn dan onze site niet optimaal werkt. Lees hier alles over onze cookies.

Wat is jullie privacybeleid?

We vinden het belangrijk dat je je veilig voelt op onze webshop. Je kunt onze privacyverklaring online lezen.

Professioneel zaagwerk
Hebben jullie vacatures?

Benieuwd naar de kansen die wij je kunnen bieden? Bekijk onze vacatures!

Kan ik bij jullie langskomen om het materiaal te bekijken?

Je kunt enkel bij ons langskomen wanneer je interesse hebt in een maatwerk meubel. Wanneer je onze houtsoorten wilt bekijken, kun je een sample bestellen via onze webshop!

Bekijk onze maatwerk meubels!

Bekijk alle vragen over opmaatzagen.nl

Account en voorkeuren

Gegevens wijzigen
Kan ik mijn account gegevens wijzigen?

Ja zeker! Via je account kun je jouw persoonlijke gegevens of wachtwoord eenvoudig aanpassen.

Log in op jouw account.

Mijn account
Hoe kan ik een account aanmaken?

Ben je een nieuwe klant? Welkom! Je kan gemakkelijk een account aanmaken door naar inloggen te gaan en te klikken op ‘account aanmaken’. Heb je je winkelwagen al vol? Maak gemakkelijk een account aan via de laatste stap voordat je je bestelling definitief plaatst. Vul je gegevens in en vink op de checkout pagina ‘Maak een account aan voor je volgende bezoek’ aan. 

Wanneer je jouw gegevens hebt verstuurd ontvang je een bevestiging per e-mail. Let op, deze e-mail kan in je spambox terecht komen.

Ik heb problemen met inloggen op mijn account

Dat is vervelend. We lossen dit natuurlijk graag voor je op!

  1. Wanneer je via je smartphone onze website bezoekt, kan het nuttig zijn om te checken of je niet door je databundel heen bent. Hierdoor kan je verbinding zo traag worden, dat sommige sites niet laden. Is dit niet het geval? Dan gaat er bij ons iets fout. Verwijder je cookies of plaats jouw bestelling in een andere browser of met een ander apparaat.

  2. Nog steeds geen succes? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.

 

Kan ik mijn account verwijderen?

Dat is zeker mogelijk. Laat via ons contactformulier weten dat je jouw account wilt verwijderen. Vergeet daarbij niet je accountgegevens te vermelden! Wij streven ernaar je verzoek op werkdagen binnen 2 werkdagen werkdag te behandelen.

Mijn bestelhistorie
Kan ik mijn bestelhistorie bekijken via mijn account?

Dat kan! Via je account kun je alle bestellingen zien, die je in het verleden via onze webshop hebt geplaatst mits je aangemeld was met je persoonlijke account op het moment van bestellen.

Log in op jouw account.

 

Kan ik ontbrekende bestellingen toevoegen aan mijn huidige account?

Helaas is dat op dit moment nog niet mogelijk. Wil je een oude order opnieuw bestellen die niet in je account staan? Zoek dan je oude orderbevestiging op en voeg alle producten gemakkelijk opnieuw toe aan je winkelwagen.

Log in op jouw account.

Bekijk alle vragen over account en voorkeuren

Belgische klanten

Bestellen
Kan ik als Belgische ondernemer mijn BTW terug krijgen?

Ja zeker! Voer voor het afronden van je betaling je BTW nummer in. Deze wordt direct gevalideerd waardoor het BTW bedrag in mindering wordt gebracht op je bestelling.

Bekijk alle vragen over belgische klanten